ekspozycja-polki-sklepowej
Marketing

Jak estetycznie zareklamować produkt na sklepowej półce?

Informowanie klientów o cenach jest obowiązkiem sprzedawcy. Każdy produkt powinien być opatrzony cenówką. Jednak coraz rzadziej stosuje się cenowanie każdego produktu. Do sklepów na stałe wpisała się praktyka tworzenia listew cenowych, które pozwalają wyraźnie i czytelnie informować o cenach większych grup artykułów na tym samym regale. Warto bliżej poznać listwy cenowe i cenówki, aby zaznajomić się z możliwościami, jakie dają i w pełni wykorzystać możliwość estetycznego zareklamowania produktów na sklepowej półce.

Rola estetycznej reklamy na sklepowej półce

Reklamy telewizyjne, prasowe, w internecie czy na billboardach to tylko część działań promocyjnych, jakie podejmują marki, aby budować pozytywny wizerunek i zachęcać klientów do wyboru własnych produktów. Część klientów podejmuje decyzje o zakupie w oparciu o promocje czy materiały reklamowe dostrzeżone jeszcze przed wejściem do sklepu. Jednak zdecydowana większość kupujących podejmuje swoje decyzje zakupowe już w sklepie. Wpływają na nie nie tylko potrzeba zakupu konkretnego towaru, ale również sposób jego ekspozycji i prezentacji. Dlatego producenci stosują rozmaite sposoby i materiały promocyjne, które zwiększają atrakcyjność marki, przyciągają uwagę klientów, pozwalają lepiej i w ciekawy sposób zapoznać się z produktem. Jednak niezależnie od zastosowanych materiałów POS, ważną rolę odgrywa estetyka i sposób ułożenia towaru na półce. 

Należy także zwrócić uwagę, że brak ceny na sklepowej półce działa zniechęcająco na klienta. Każdy kupujący przed dokonaniem decyzji zakupowej chce mieć komplet informacji o towarze, a jedną z najważniejszych jest wiadomość o cenie. Należy więc połączyć estetykę z funkcją informacyjną. Najlepiej w tej roli sprawdzają się listwy cenowe i cenówki.

Listwy cenowe i cenówki – niezbędny element każdego sklepu

Listwy cenowe i cenówki są niezbędnym elementem każdego sklepu, niezależnie od branży, w jakiej działa. Listwy cenowe i cenówki mogą być mocowane na różne sposoby, choć zdecydowanie najpopularniejsze są produkty samoprzylepne i montowane na klips. Cenówki na klipsie sprawdzają się przy umieszczaniu ich na koszach czy półkach wykonanych z drutu. Regały wykonane z innych materiałów lepiej jest uzupełnić o listwy cenowe samoprzylepne. Producenci listew cenowych i cenówek dbają o wyposażenie swoich sprzętów we wszystkie niezbędne elementy montażowe, aby ich umieszczenie w sklepie było łatwe i nie przysparzało problemów. 

Listwy cenowe i cenówki pozwalają wyraźnie wskazać i oznakować ceny produktów. To z kolei sprzyja uporządkowaniu i odpowiedniemu wyeksponowaniu towarów na regałach. Choć najczęściej spotykane są listwy cenowe przezroczyste to jednak produkty te występują również w wielu innych kolorach. Dużą ich zaletą jest możliwość łatwego przycięcia i dostosowania listwy cenowej do długości regałów.

Dlaczego listwy cenowe i cenówki tak dobrze sprawdzają się w sklepach i punktach handlowych wszystkich branż? Wynika to z ich zalet. Jedną z najważniejszych cech list cenowych i cenówek jest łatwe oznaczenie półek cenami oraz opisami produktów. Oprócz tego ich montaż jest łatwy i szybki. Można je również dostosować niezależnie od wielkości sklepu, długości regałów czy półek. Jest to możliwe dzięki łatwemu docinaniu na odcinki dowolnej długości. 

Listwy produkowane przez renomowane firmy POS i ze sprzętem reklamowym wykonane są tylko z materiałów wysokiej jakości i wytrzymałych tworzyw. Dzięki temu sprawdzają się w sklepie przez długie lata bez utraty jakości. Warto decydować się tylko na listwy cenowe wysokiej jakości. Oszczędzanie na półśrodkach z pewnością wymusi konieczność szybszej wymiany listew cenowych, co w efekcie końcowym wcale nie okaże się tańsze.

Listwy cenowe i cenówki to najlepszy sposób na uporządkowanie przestrzeni sklepowej, a także atrakcyjne i estetyczne zareklamowanie produktów na sklepowych półkach