kampania-ppc
Marketing

Płać za kliknięcie! Kampania PPC w pigułce – czy warto z niej korzystać?

Skoro prowadzisz swoją własną stronę internetową, to z całą pewnością zależy Ci, aby znajdywała się ona tak wysoko w wynikach wyszukiwania, jak to tylko możliwe. Być może podejmowałeś już wiele prób, aby tego dokonać: od odpowiedniej optymalizacji witryny, przez linki zewnętrzne, aż po płatne kampanie reklamowe. Czy kiedykolwiek jednak słyszałeś o PPC? Jeśli nie – serdecznie zapraszam Cię do zapoznania się z treścią poniższego artykułu. Miłej lektury!

Płacenie od kliknięcia – jak się płaci za PPC?

Jednym z powodów, dla których kampanie PPC tak szybko zyskują na popularności, jest jej niecodzienny sposób rozliczania się z klientem. Na czym konkretnie on polega?
Jeśli pomyślisz o płacenie za jakąkolwiek kampanię reklamową, to z całą pewnością pierwsze, co przychodzi Ci na myśl, to stały okresowy abonament, który musi zostać bezwzględnie opłacony, niezależnie od skuteczności Twojego marketingu.
Zupełnie inaczej sprawa ta wygląda w przypadku PPC – w tym systemie bowiem płacisz tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany użytkownik fizycznie naciśnie w Twoją reklamę (lub też gdy zostanie ona wyświetlona w wynikach wyszukiwania – w zależności od wybranej opcji).

Czy takie rozliczanie się jest wygodne?

Jak najbardziej! Wystarczy jedynie, że określisz konkretną sumę pieniędzy, którą jesteś gotów przeznaczyć na tworzoną przez Ciebie kampanię reklamową, a następnie zostaniesz poinformowany o ilości wyświetleń, którą możesz zakupić.
Następnie najwygodniejszą opcją jest wpłacenie określonej liczby środków do serwisu (tak zwana przedpłata), które w dalszej kolejności będą pobierane za każdym razem, gdy Twoja reklama zadziała.
W ten sposób możesz być stuprocentowo pewien, jaka suma pieniędzy zostanie pobrana, i co najważniejsze – że przeznaczone na ową kampanię środki przyniosą efekty! A w innym przypadku: nie zapłacisz zupełnie nic.

Kampania PPC i pozycjonowanie SEO – klucz do sukcesu!

Jeśli zależy Ci na zyskaniu jak najlepszych wyników, wówczas nie powinieneś ograniczać się tylko i wyłącznie do jednego sposobu zdobywania popularności w sieci. Zasada ta dotyczy zarówno kampanii PPC, jak i działań związanych z SEO oraz SEM.
Sprawne połączenie ze sobą kampanii reklamowych PPC oraz pozycjonowania stron internetowych pod kątem SEO może dostarczyć Ci wyników na niewyobrażalną skalę: jedynym warunkiem jest to, aby wykonywać wszystkie akcje najlepiej, jak to tylko możliwe.
Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie pozycjonowania witryn online, wówczas zalecamy Ci, abyś skorzystał z usług profesjonalnej firmy, która wykona cały proces całkowicie za Ciebie.
W skrócie: naszym zdaniem każdy typ marketingu jest warty spróbowania – w końcu bez ryzyka, nie ma efektów! Kampania reklamowa PPC ma to do siebie, że charakteryzuje się niskim stopniem skomplikowania oraz niewielkim wymaganym budżetem startowym – tak więc potencjalne ryzyko zostaje maksymalnie zniwelowane. Jak więc sam widzisz: nic nie stoi na przeszkodzie, aby przynajmniej spróbować kampanii PPC!