prowadzisz-bloga
Marketing

Prowadzisz bloga? Sprawdź, jak możesz zwiększyć na nim ruch

Prowadzenie bloga to jeden ze skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu na docelowej stronie internetowej i poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Działania tego typu doskonale wpisują się w strategię SEO, a także związaną z content marketingiem. Żeby jednak blog spełni swoją funkcję, koniecznie musisz pamiętać o kilku istotnych czynnikach rankingowych.

Nie jest bowiem tak, że wystarczy go uruchomić, a następnie dbać o to, aby regularnie pojawiały się na nim nowe wpisy. Jest to oczywiście bardzo ważne, jednak spora konkurencja w wielu branżach wymusza działania dodatkowe. Jakie dokładnie? O tym przekonasz się poniżej.

Narzędzie Google Analytics – nie bój się analizy!

Prawdą jest, że śledzenie wykresów, tabelek i różnego rodzaju wskaźników (nawet jeśli zostaną podane w ciekawej, kolorowej formie) może być męczące. Szczególnie wówczas, gdy blog jest rozbudowany – zawiera kilka kategorii, a liczbę dostępnych na nim wpisów można wymieniać w dziesiątkach lub setkach.

Tak się jednak składa, że bez analizy kluczowych wskaźników nie jesteś w stanie odnieść sukcesu i sprawić, że blog będzie nie tylko dostępny, ale też widoczny w sieci. To właśnie dzięki takim narzędziom jak Google Analytics jesteś w stanie:

  • określić swoją grupę docelową,
  • sprawdzić źródła odwiedzin,
  • przetestować skuteczność zastosowanych słów kluczowych,
  • ocenić wielkość i jakość ruchu,
  • przeanalizować strukturę poszczególnych podstron,
  • upewnić się, które słowa kluczowe są szczególnie skuteczne.

Podobnych informacji, które dostarczają narzędzia analityczne, jest oczywiście więcej. Sprawia to, że ich użycie stanowi najlepszą metodę przygotowania optymalnej strategii działania, oceny dotychczas realizowanych działań, jak również wprowadzenia ewentualnych zmian.

Co po analizie? SEO to klucz!

Oczywiście samo wykorzystanie wspomnianych narzędzi też nie wystarczy. Nawet jeśli bowiem wysnujesz prawidłowe wnioski, musisz przekuć je w realne działanie. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twój blog firmowy stał się popularniejszych (nie tylko wśród obecnych klientów), musi on być widoczny w wyszukiwarce Google. A żeby było to możliwe, konieczna jest realizacja działań z zakresu SEO oraz, jeszcze szerzej, pozycjonowania stron internetowych.

Oczywiście najlepszym sojusznikiem w tym przypadku będzie uznana agencja kreatywna, która zajmuje się tego typu usługami. To ona najpierw oceni potencjał Twojej strony, a następnie przygotuje szczegółową strategię, w której zawarte będą wszystkie istotne działania, jakimi warto się zająć. Mowa tutaj między innymi o:

  • optymalizacji strony internetowej (nie tylko samego bloga), która sprawi, że będzie ona wyżej „oceniana” przez roboty Google,
  • stworzeniu zestawu słów kluczowych, których umiejętne użycie pozwoli zwiększyć ruch z wyników organicznych,
  • pomocy w tworzeniu chwytliwych tytułów tekstów, które zauważy też sama wyszukiwarka,
  • przygotowaniu kampanii PPC, skupiającej się na ruchu z wyników sponsorowanych,
  • wsparciu podczas tworzenia nowych wpisów – mowa tu nie tylko o kwestiach merytorycznych, ale również (lub przede wszystkim) technicznych,
  • realizacji strategii skupiającej się na portalach społecznościowych – być może nie mają one bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale na pewno robią to w sposób pośredni,
  • opracowaniu mobilnej wersji strony, która od kilku lat ma wręcz kluczowe znaczenie dla pozycjonowania stron www. Z tego powodu pod żadnym pozorem nie należy jej bagatelizować. Wręcz przeciwnie – śmiało może stać się podstawowym elementem strategii.

Oczywiście działań, jakimi zajmuje się agencja kreatywna, jest znacznie więcej. I właśnie dlatego tak ważna okazuje się dokładna analiza potencjału strony, grupy docelowej oraz rynku (w tym konkurencji). Profesjonalne podejście do prowadzenia bloga firmowego to jedyny sposób na to, aby w znaczący sposób wpłynął on na poprawę pozycji docelowej strony w Google.